Facturen automatisch doorsturen naar de boekhouding
Om facturen automatisch door te sturen naar de boekhouding moeten 3 dingen geregeld worden:
- E-mail adres aanmaken in het boekhoudpakket
of
E-mail adres opvragen bij de boekhouder; - E-mail adres voor de boekhouding instellen in Factuurshop;
- UBL facturen aanzetten.
E-mail adres aanmaken in het boekhoudpakket
De meeste boekhoudpakketten hebben de mogelijkheid om via e-mail geautomatiseerd facturen in te lezen in de boekhouding. Let er op dat je bij het instellen van het e-mail adres opgeeft dat het verkoopfacturen betreft. Hieronder vind je de links naar de instructies voor enkele veelgebruikte boekhoudpakketten.
E-mail adres voor de boekhouding instellen in Factuurshop
De factuur naar de boekhouding gaat in een aparte e-mail. Dit is dus niet zichtbaar voor de klanten van de ondernemer.
Om het e-mail adres van de boekhouding in te stellen, neem je de volgende stappen:
- Log in op Factuurshop.nl;
- Ga naar Instellingen (links in de navigatiebalk);
- Ga naar Overige instellingen / Boekhouder (rechts onderin);
- Vul het e-mail adres in dat in Moneybird is aangemaakt voor de verkoopfacturen;
- Druk op de blauwe knop "Boekhouder e-mail adres opslaan".
UBL facturen aanzetten
Factuurshop kan facturen ook in UBL formaat aanmaken zodat deze geautomatiseerd kunnen worden ingelezen in de administratie van klanten en de ondernemer zelf.
Wanneer dit aan staat worden facturen in 2 formaten verzonden: PDF en UBL. Deze instelling geldt zowel voor de e-mail naar de boekhouding als de e-mail naar de klanten.
Om UBL facturen aan te zetten neem je de volgende stappen:
- Log in op Factuurshop.nl;
- Ga naar Instellingen (links in de navigatiebalk);
- Ga naar Facturen / Factuursoorten (midden onderin);
- Pas de optie Digitale facturen aan naar "Facturen zowel in PDF als ook in digitaal formaat UBL maken";
- Druk op de blauwe knop "Instellingen wijzigen" onderaan de pagina.